Wednesday, June 20, 2007

MAKING A DECISION


TRYING HARD, HOLDING ON, GIVING UP???? T


These three always make me confuse. Trying hard to get what I want... Well I know it is a must. Without hard work, I wont get what I want. But .... How far shlould I go? How hard should I be?


In the case of Holding on .. how long should I?


Giving up .... could it be consider giving it up if I go for option B (previous entry). Go for the Option B for the time being while keep the Option A fresh in mind .. when the time and the condition permit I will go for Option A. I hope this is the best and I still have the strength and the courage to complete the task. Allah, the Almighty, please I beegging for Your bless.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


HUBUNGAN KELAMIN AWET MUDA (Berita Harian, 20 Jun 2007)


BENARKAH hubungan seks boleh meningkatkan sistem imun seseorang dalam melawan penyakit dan menjadi rahsia awet muda? Satu kajian oleh sekumpulan penyelidik luar negara mendapati hubungan seks mampu mengurangkan risiko seseorang terhadap selesema dan beberapa penyakit tertentu.


Berdasarkan kajian itu, seks didapati mampu meningkatkan daya ketahanan tubuh untuk melawan penyakit sekali gus mengurangkan risiko daripada sebarang jangkitan.Penyelidik itu, Francis X Brennan dan Carl K Charnetski berpendapat melakukan seks sekali atau dua kali seminggu dipercayai amat baik untuk meningkatkan sistem imun pada seseorang.Kajian itu membabitkan 111 mahasiswa, iaitu 44 responden lelaki dan 67 wanita.Keputusannya, mereka yang mengadakan hubungan seksual seminggu sekali tetapi tidak lebih daripada itu didapati mempunyai paras imunoglobulin A lebih tinggi daripada mereka yang tidak mengadakan hubungan seks, jarang melakukannya atau terlampau kerap mengadakannya.

Semakin tinggi paras imunoglobulin A, makin kurang seseorang itu mengalami selesema dan flu.Sementara itu dalam satu kajian lain, rahsia kekal awet muda ialah dengan mengadakan hubungan seks.Penyelidik dari Edinburgh, Scotland, yang menulis sebuah buku bertajuk Secrets of the Superyoung mendapati 95 responden yang ditemu ramah kelihatan lebih muda daripada usia sebenar mereka.Selepas menyelidik latar belakang responden terbabit, penyelidik mendapati, mereka kerap mengadakan hubungan seks. Seks yang sihat dapat melenyapkan pelbagai masalah seperti tekanan perasaan, gangguan mental dan tanggapan negatif.

Q1 : What is gonna happen to SAT?? Xis, Famil, Fauzan emmm U guys may asnwer...
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++









3 comments:

F said...

I strongly bilif dad hubungan seks is awet muda. You no like dey say, mu buat hubungan seks more more, mu get your endorfin released. Bok kata pepatah maksiat "kalau mahu kelihatan dara, jangan lah simpan kamu nyer dara" - biar endorfin tu kuor lebih lebih. Kalah susuk emas...

Anyhow, there is scientific fact about frequent sex maintains youthness ;-)

Xis said...

Arif
I found this quite dubious.. I remembered reading somewhere which says that sex could actually make one looks old.. hmm.. now I don't know which one is right.. but to be on the safe side.. I love to believe your version.. :)

Fitri said...

f,
Sex will release some of the stress (provided u get the geat one) unless it will increase your stress. Hahaha

xis,
Some coaches/trainer encourage the athletes to bring their spouses together during tournament .. let them have sex then they will more focus.

BOTH of U ...
I just duno how those SAT gonna keep the their youthness .. kekeke